La crisi sanitària ha fet que alguns productors agroalimentaris cerquin noves maneres de fer arribar el seu gènere directament al consumidor. N’hi ha que s’uneixen per ser més forts. Avui, Dia Internacional de les Cooperatives, aquestes societats reivindiquen la vigència i el futur del seu model.
Una d’aquestes cooperatives és la cooperativa Bessoners, que es va formar fa manco d’un mes. Un dels seus integrants és la formatgeria Son Jover. El projecte surt de la unió de set joves productors que van començar a comercialitzar cistelles de carn a domicili durant el confinament.
La crisi sanitària ha reduït les vendes als restaurants i hotels. Per això, els productors s’uneixen per trobar vies directes de venda al consumidor, com al mercat dels dissabtes de la plaça dels Patins de Palma. Aquí hi ha molt interès pel producte local.
La clientela que tenen és fidel, però els cooperativistes recorden que encara hi ha molta gent que no diferencia el producte que compra. Enguany que es reivindica el paper de les cooperatives en l’acció pel clima, es reivindiquen com l’instrument per dinamitzar el sector agrari de proximitat. Aquell que ha de fer manco quilòmetres per arribar al client.
Cooperativistes Agroalimentàries de les Illes Balears agrupa 31 cooperatives, que sumen una facturació de prop de 80 milions d’euros.