Santa María, 30 de gener 2023.- Cooperatives Agro-alimentàries Illes Balears ha organitzat una jornada interna en la qual s’ha plantejat els objectius principals i les accions que les entitats sòcies han de dur a terme per a subministrar el seu producte a la restauració i a la hotelería. Aquesta acció ha estat gràcies al suport del Consell de Mallorca.
La jornada s’ha celebrat en les instal·lacions de la Cooperativa Agrícola Sant Bartomeu de Sóller, on la presidenta de Cooperatives Agro-alimentàries Illes Balears ha donat la benvinguda. Jerònima Bonafé ha destacat l’oportunitat del sector de la *hotelería i la restauració com un sector que consumeix producte local.
El xef Claudio Lemos, que actualment dirigeix els fogons d’un lloc emblemàtic a Mallorca, ha defensat la seva aposta pel producte local realitzant un *showcooking. Aquest ha consistit en l’elaboració d’una degustació amb xai de les cooperatives de Mallorca i carn de pollastre.
El director general d’Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural, Fernando Fernández Such, ha participat en la jornada explicant els diferents programes que estan posant en marxa des de la Conselleria d’Agricultura en aquest sentit.
Marca “producte cooperatiu”
Per part seva, la responsable de comunicació de l’entitat, Irene Viseras, ha exposat la marca de producte cooperatiu que està posant en marxa Cooperatives Agro-alimentàries d’Espanya. “La societat ha de canviar la seva manera de pensar i d’actuar, no pot exigir la triple sostenibilitat en els productes i a l’hora de comprar-los guiar-se exclusivament pel preu. Com a societat hem d’aprendre que cal deixar de banalitzar els aliments, donar-los la importància que tenen, el treball que hi ha darrere de cadascun d’ells i remunerar-lo de manera que obtinguin la rendibilitat necessària perquè els nostres agricultors i ramaders puguin mantenir les seves explotacions. Cal informar el consumidor sobre els beneficis que a llarg termini té consumir el nostre, només així aconseguirem crear valor, generar economia i mantenir vius els nostres pobles”, ha assegurat Viseres. Aquest és un dels reptes que es va presentar en el Congrés de Cooperatives Agro-alimentàries d’Espanya al juliol 2022 per a posar en marxa la marca “producte cooperatiu”.
Aquesta marca està basada en els valors i principis que representa el cooperativisme, i es pretén que sigui reconeguda pel consumidor com a portadora d’aquests valors, que responen a un producte de proximitat, d’arrelament rural, no deslocalizable, que compleix els més estrictes requisits en matèria de seguretat alimentària, respecte al medi ambient i benestar animal. A més, és fruit d’una manera de fer empresa diferent, en la qual el valor generat retorna als agricultors i ramaders, al territori i que, aposta per la triple sostenibilitat, econòmica, social i mediambiental.
La jornada ha resultat participativa i els assistents han preguntat sobre les novetats.