CONSELLERIA D’AGRICULTURA, PESCA I MEDI NATURAL
El conseller Joan Simonet ha destacat que aquesta actualització era una demanda del sector, ja que «era necessari crear icones diferents en funció del producte o els productes a què es refereix la venda directa»
La Conselleria d’Agricultura, Pesca i Medi Natural, per mitjà de la Direcció General de Qualitat Agroalimentària i Producte Local, ha presentat avui els nous logotips de venda directa amb la finalitat de potenciar la comercialització agrària sense intermediaris. Durant l’acte, que s’ha duit a terme a la granja Caragolers de Muro, el conseller Joan Simonet ha assenyalat que «passats vuit anys des de l’aprovació del logotip inicial, era necessari fer-ne una revisió i actualització estètica i crear icones diferents en funció del producte o els productes a què es refereix la venda directa».
El director general Joan Llabrés ha explicat que aquesta aprovació dels nous logotips és «una demanda del sector, ja que molts productors consideraven que els seus productes no s’identificaven amb el dibuix de la taronja que apareixia al logotip inicial». A la presentació també hi ha assistit el batle de Muro, Miquel Porquer.
Cal recordar que el sistema de la venda directa, és a dir, el fet de vendre els productes de l’explotació agrària directament al consumidor final, té l’objectiu principal d’impulsar la comercialització en un circuit curt i donar un valor afegit als productes dels agricultors i ramaders de les Illes Balears. En aquest sentit, Simonet ha recalcat que «la venda directa contribueix a la diversificació de les fonts d’ingressos, la qual cosa fa més rendible l’activitat de les explotacions, ja que permet oferir als consumidors productes amb un valor de proximitat i amb més informació sobre la procedència i l’elaboració». «Aquests aspectes responen a les demandes dels consumidors actuals, que cada dia estan més interessats a conèixer l’origen i els sistemes de producció dels aliments», ha indicat el conseller.
Actualment, hi ha 75 explotacions agràries de les Illes Balears que utilitzen el logotip de venda directa per identificar tant la seva localització com els productes que es venen sense intermediaris. Així, s’han previst nous logotips per als productes agraris i alimentaris següents: ous, fruites i hortalisses, vins, carn (porcí, boví, oví, aviram), llet i productes lactis, formatges, ametles, caragols, mel, embotits, oli d’oliva, olives, confitures, conserves i herbes aromàtiques. A més, també es conservarà el logotip amb la icona inicial (taronja) com a genèric en el cas que algun operador el vulgui continuar emprant.
«La venda directa suposa una oportunitat per a les petites explotacions, que no poden competir en quantitat, però sí en proximitat i qualitat. A més, estableix una relació directa entre el productor i el consumidor local i turístic. Així, esperam que amb l’aprovació d’aquestes noves icones s’incrementi la xarxa d’explotacions agràries que utilitzen el logotip, fet que, sens dubte, comportarà un benefici per al sector», ha conclòs el director general de Qualitat Agroalimentària i Producte Local, Joan Llabrés.