Santa Maria, 5 juny 2024.- Cooperatives Agro-alimentàries Illes Balears ha presentat aquest dimecres la marca col·lectiva “Producte Cooperatiu” que té per objectiu facilitar al consumidor la identificació dels productes cooperatius d’àmbit local i diferenciar-los dels que provenen d’altres empreses o de productors estrangers.
Amb la creació d’aquesta marca col·lectiva d’àmbit nacional, impulsada per Cooperativa Agroalimentaria de España, es pretén diferenciar els productes cooperatius d’un mercat cada cop més globalitzat i posar en valor el treball de les cooperatives i els principis que la representen, com és la qualitat dels seus productes, la contribució econòmica, social i mediambiental del seu entorn.
Dins la Jornada “Marca COOP: Producte Cooperatiu, sabor autèntic del camp”, que ha tingut lloc aquest dimecres a la Fundació Rotger Vilallonga de Pollença, la presidenta de Cooperatives Agro-alimentàries Illes Balears, Jerònima Bonafé, ha estat l’encarregada de la presentació de l’acte.
Durant el seu discurs, Bonafé ha remarcat la importància i “l’aposta decidida per donar a conèixer una forma diferent de fer economia” que les entitats sòcies “tenen al nostre ADN” com són els valors de responsabilitat social empresarial i els compliments dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). “Des de les cooperatives pensem que la garantia de l’origen és fonamental i, en aquest sentit, tot allò que no suposi una marca de garantia certificada amb un segell no ho garantirà”, ha recalcat.
La presidenta ha aprofitat per agrair a totes les entitats sòcies la seva “treball i dedicació”, ja que, aquest 2023, cooperatives agroalimentàries de les Balears s’ha consolidat com l’agrupació d’empreses del sector agroalimentari més importants de la comunitat autònoma, ja que suposa el 49% del producte final agrari. “El cooperativisme, representat per cooperatives i SAT’s, està jugant actualment un paper crucial en l’economia agrària i el manteniment de l’activitat econòmica a les Balears”, ha recalcat.
Bonafé ha destacat l’impuls que estan duent a terme les cooperatives per a la sostenibilitat econòmica de les explotacions dels seus socis, l’aposta per la incorporació de les dones als òrgans de direcció i el relleu generacional a través del foment de la figura de la cooperativa d’explotació comunitària de la terra. La presidenta també ha aprofitat l’ocasió per sol·licitar al conseller d’Agricultura, Pesca i Medi Natural, Joan Simonet: “Més participació del sector agrari a la Mesa de l’impost de turisme sostenible i en el repartiment de fons destinats al nostre sector. Necessitem tenir més representació a totes les taules de debat del Govern”.

L’acte ha comptat amb la participació del batle de Pollença, Martí March, qui ha estat l’encarregat de donar la benvinguda a tots els assistents, juntament amb el director insular de Medi Rural i Marí del Consell d’Eivissa, Joan Marí; i el director general d’Empresa, Autònoms i Comerç, José Antonio Caldes.
Posteriorment, Cristina Garrido, del gabinet de direcció de Cooperatives Agroalimentàries d’Espanya, ha presentat aquesta marca que va néixer amb la pretensió que el consumidor visualitzi i reconegui els productes de les cooperatives i que es converteixin en una marca de garantia i qualitat.
L’acte de clausura de la jornada ha tingut la intervenció del director segment Agrobank Illes Balears, Guillem Bibiloni; el president de Cooperatives Agroalimentàries d’Espanya, Angel Villafranca; la consellera de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, Pilar Amate; la presidenta de Cooperatives Agroalimentàries de les Illes Balears, Jerònima Bonafé, i, finalment, el conseller dAgricultura Pesca i Medi Natural, Joan Simonet.
Simonet ha reiterat el seu compromís amb les cooperatives i el sector agrari i ha assenyalat que “la unió dels joves a través de les cooperatives és la manera de resoldre els problemes de capitalització” que pateix el sector i la “venda en comú a través d’aquestes marques”.
Amb el patrocini de: