Madrid, 19 de juliol 2024.- La campanya “Si Yo No Produzco, Tú No Comes” (SYNPTNC), una iniciativa de Agrifood Comunicació i Cooperatives Agro-alimentàries d’Espanya, en la qual participa Cooperatives Agro-alimentàries Illes Balears, i que compta també amb el suport de més de 50 organitzacions del sector, així com de Asaja, COAG i UPA, té com a principal objectiu explicar-li a la societat la realitat dels productors d’aliments, des que es va posar en marxa a l’octubre de 2023.
La iniciativa contínua amb el seu pla de treball previst, però transcorreguts els primers sis mesos de l’any ha volgut fer balanç de la meitat de 2024 on ha aconseguit importants resultats. I és que la iniciativa ha aconseguit arribar a més de 5 milions de persones gràcies a la seva presència destacada en mitjans digitals i en xarxes socials.
Per a això, SYNPTNC ha dut a terme durant aquests mesos diverses jornades per la geografia espanyola, donant bon compte de la importància dels aliments i begudes, amb temàtiques tan rellevants com l’aigua i l’alimentació, la pesca o la producció de les cireres i picotes amb Denominació d’Origen Protegida. De la mateixa manera, la iniciativa també ha estat presentada en importants fires del sector com a ‘Alimentària & Hostelco 2024’ i ha tingut presència en altres com a Gurmets.
A més, SYNPTNC va elaborar en el primer trimestre de 2024 un document dirigit als consumidors en el qual s’explicava el funcionament de la cadena de valor de la producció d’aliments, perquè coneguin de primera mà el funcionament del Sistema Europeu de Producció.
Així mateix i amb el mateix objectiu, la iniciativa ha posat en marxa un canal de televisió en YouTube, amb emissions diàries amb contingut formatiu dirigit als consumidors, per a explicar-los on, qui i com elabora els aliments que després arriben a les seves taules.
D’altra banda, i com una acció per a entendre la importància que la societat atorga als productors d’aliments, SYNPTNC ha fet públics els resultats de l’enquesta dirigida als consumidors en la qual es mostrava el coneixement que tenen sobre la producció d’aliments i begudes, els processos de producció o la seva importància per a la societat, en la qual van participar més de 1.300 persones.
Al seu torn, la campanya SYNPTNC ha estat reconeguda en els premis Nacionals ANICE i amb els reconeixements que anualment atorga el periòdic Qcom.es per posar en valor als productors d’aliments i el fruit del seu treball, així com per conscienciar a la societat de la seva importància per al proveïment de la població.
Però això no és tot, perquè SYNPTNC també ha tingut una destaca presència en xarxes socials gràcies a la col·laboració d’agricultors, ramaders, pescadors o xefs de reconegut prestigi com Martín Berasategui o Iñigo *Urrechu, entre altres, com a ambaixadors de marca.
Abordant el futur pròxim
Durant els pròxims mesos, la iniciativa SYNPTNC mantindrà el seu compromís amb el sector, duent a terme jornades i campanyes en RRSS, de la mà de les federacions regionals de cooperatives agroalimentàries, amb l’únic objectiu de mostrar-li a la societat la realitat dels productors d’aliments.
De la mateixa manera, els impulsors de la iniciativa treballaran per a dur a terme accions de comunicació en esdeveniments tan destacats com Autèntica, Fruit Attraction o SEPOR Lorca. I, per descomptat, SYNPTNC continuarà conscienciant a través de les xarxes socials, tant a les institucions com a la societat, la complexitat de la cadena agroalimentària perquè el consumidor tingui a la seva disposició productes segurs, de qualitat, en quantitat i a preus raonables.
Importants empreses i associacions ja s’han unit a aquesta iniciativa, sent les incorporacions de la Federació Empresarial de Carns i Indústries Càrnies (Fecic) i la Fundació CESFAC, les més recents. Al costat d’elles, s’han sumat a la campanya: Elanco, Trops, Central Lletera Asturiana, Fòrum interalimentari, IFEMA a través de Meat Attraction i Fruit Attraction, Interfish, Anice, Associació Nacional d’Enginyers Agrònoms, Consell General de Col·legis Veterinaris d’Espanya, Col·legi Oficial de Veterinaris de Madrid, Huercasa, Bayer, Acor, Aseacam, Interpalm, Interporc, Urcacyl, Empesa, Topigs Norsvin, Octavià Colom, SIG Ibèria, Coops. Castella-la Manxa, CarniMad, Anove, Agrobank, 5 al dia, Rijk Zwaan Ibèrica, Okin, Cooperatives Agro-alimentàries Illes Balears, Consell General de Col·legis Oficials d’Enginyers Agrònoms, Cespeca , Agragex, Konfekoop, Masséy Ferguson, Selectes de Castella, Luxeapers, Udapa, Banc Sabadell, Pesca Espanya, Hispatec, UPA, Cooperatives Agroalimentàries de València, Cooperativas Agro-alimentarias de Andalucia, COAG, Sakata, BASF, Consell General de Col·legis Oficials d’Enginyers Tècnics Agrícoles d’Espanya, CMR, Asaja, A. C. Vall del Jerte, Fenacore, Syngenta, SEPOR Lorca, FIGAN i FIMA – Fira de Saragossa i Garlan.